Program Iftar Jamie Mahallah Representative Committee (MRC)

10 Oktober lalu, kami berkesempatan berbuka bersama dengan ahli jawatankuasa pelajar kolej Ali, pengetua, fellow dan staf. Bukan mudah untuk duduk semeja sambil berbincang perkara-perkara yang ingin dibuat sebagai sambungan projek akan datang. Sememangnya, bulan ramadan jika diambil kesempatan dengan sesungguh-sungguhnya pasti akan membuahkan hasil, cuma kita tidak boleh mengharapkan sesuatu berlaku dengan cepat lebih-lebih lagi perkara kebaikan.
Jika dikaitkan dengan pohon buah, bermula dengan benih maka akan tumbuh sedikit demi sedikit menjadi sebatang pokok. Begitulah program-program kecil ini, jika ia sekadar dilihat sebagai program mengisi perut dan kekenyangan, maka itulah apa yang kita dapat. Tetapi jika ia dilihat sebagai cara menguatkan rasa kebersamaan, dengan izin Allah perkara itu tidak ada mustahilnya. Dengan sedikit tazkirah sebagai peringatan, buah tangan fellow Zaid Mohamad (bersongkok) moga-moga dapatlah mengingati hatiku yang keras ini. Semakin lama aku di sini, semakin aku menghormati dan menyayangi mereka. Harapnya aku mendapat kasih sayang yang sama dari sahabat-sahabatku. Terima kasih kepada Abang Tony (sahamurni Catering) yang menaja kami.
Kepimpinan. Ustaz Fauzi Muda (kanan) dikelilingi fellow-fellow
Azan bergema. MRC membaca doaAlu-aluan. Saudara Muhsin memulakan program dengan ucapan alu-aluan sementara fellow Zaid Mohamad (bersongkok) yang menyampaikan tazkirah dan pengetua, ustaz Fauzi Muda khusyuk mendengar.
Senior. Orang lama MRC yang berdedikasi untuk berkhidmat demi kebajikan warga kolej Ali. Terima kasih atas kesabaran dan komitmen mereka dalam membimbing kami. Moga Allah memberkati usaha murni anda.

Retak dua. Kasihan saudara Amir, sedang enak menikmati juadah, pinggan secara tiba-tiba sahaja terbelah dua. Tak mengapa, itu tanda ada orang yang rindu agaknya. Entah apalah yang bermain dalam fikirannya waktu itu. Ini salah satu memori lucu yang sukar aku lupakan (aku sendiri yang merakamkannya di hadapan)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: