Sayangku lembutkan hati ini.

Anak yang tahu mengambil hati dan sentiasa rapat dengan ibunya berbanding adik beradik yang lain akan menjadi tumpuan. Keakraban anak terhadap ibunya mewujudkan kecenderungan hati.

Dalam melenturkan hati seorang lelaki, tanpa keakraban kita kelihatan asing dan berdiri pada jarak yang jauh meskipun fizikalnya kita saling berdiri bersebelahan.

Keakraban adalah sesuatu yang dibina berhari-hari dan memerlukan kita bersabar dengan perubahan. Keakraban antara pasangan melibatkan keakraban roh kasih sayang, emosi, suara hati dan fikiran. Kesemua ini adalah magnet yang akan menarik satu sama lain.

Akrab dengan sentuhan.

Perbuatan fizikal seperti pelukan mesra untuk beberapa saat dan berpegangan tangan mengalirkan emosi pasangan ke dalam hati masing-masing. Kajian mendapati dengan memeluk pasangan akan memanjangkan usia.

Kajian menyebut sentuhan pasangan memberi cas-cas elektron yang mengembalikan keseimbangan dan tenaga kepada manusia. Apabila kita mula banyak menghubungkan diri secara fizikal, kita dan pasangan akan mudah bertindak spontan untuk melakukannya lagi.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: